poniedziałek, 18 października 2010

Fistaszki

Podam Wam przepis na pyszne i szybkie rogaliki według przepisu mojej ciotki. Naprawdę nie trzeba mieć wielkich umiejętności kulinarnych… zawsze wychodzą J
  • 3 szklanki mąki (może być pszenna lub tortowa, co jest w kuchni);
  • 4 żółtka;
  • 1/3 szklanki śmietany (ja daję 18%);
  • 1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 łyżeczka amoniaku;
  • 1 kostka margaryny (Palma lub Bielska);
  • ½ szklanki cukru pudru;
  • 1 opakowanie cukru waniliowego;
  • marmolada, powidło co tam chcecie w mieć w środku J (ja zawsze kupuję dość duży kubełek marmolady z róży);


To wszystko wyrabiamy na jednolite, pachnące ciasto. Dalej robię tak: odcinam sobie kawałki ciasta i rozwałkowuje je na placuszki, a potem przecinam taki okrągły placek wzdłuż i wszerz przez środek i jeszcze na skosy, że wychodzi 8 trójkątów. Do każdego nakładam łyżeczką marmolady i zwijam w rogalik. Z tej porcji ciasta zawsze wychodzi mi 3 blachy rogalików i zawsze jest za mało :)

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Wow - bez drożdży ? Generalnie uwielbiałam niegdyś piec, teraz mam na to dużo mniej czasu. jedyne czego unikałam to przepisów z dodatkiem drożdży. Zawsze obawiałąm sie,że ciasto po prostu nie wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to jest przepis bez drożdży :) rogaliki sa super kruchutkie i najlepsze na ciepło... o ile ktoś nie ma większych problemów ze zgagą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmmm, a w jakiej temperaturze i jak długo je pieczesz?

    OdpowiedzUsuń